REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży
prowadzonej przez AB INITIO M.Matejczyk, C.Stańczak Spółka Jawna
z siedzibą w Łodzi, za pośrednictwem sklepu internetowego www.drogeriawapteka.pl (zwanego dalej: „Sklepem
Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez AB
INITIO M.Matejczyk, C.Stańczak Spółka Jawna z siedzibą w Łodzi
usług nieodpłatnych drogą elektroniczną. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
§ 1 Definicje |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Drogerii - oznacza miejsce przeznaczone
do obsługi Klientów, których lista dostępna jest na Stronie Internetowej
Sklepu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Dni robocze - oznacza dni tygodnia od
poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Dostawa - oznacza czynność faktyczną
polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem
Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
Dostawca - oznacza podmiot, z którym
współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów: |
||||||||||||||||||||||||||||
|
a) |
firmę kurierską; |
||||||||||||||||||||||||||||
|
b) |
InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie,
świadcząca usługi Dostawy i obsługi systemu skrytek pocztowych
(Paczkomat); |
||||||||||||||||||||||||||||
|
c) |
Pocztę Polską S.A. z siedzibą w Warszawie. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Hasło - oznacza ciąg znaków
literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji
w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia
dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Klient - oznacza podmiot, na rzecz
którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być
świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być
Umowa sprzedaży. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
7. |
Konsument - oznacza osobę fizyczną
dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio
z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
8. |
Konto Klienta - oznacza indywidualny dla
każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po
dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi
Prowadzenie Konta Klienta. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
9. |
Login - oznacza indywidualne
oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków
literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia
Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Login jest właściwym adresem
poczty elektronicznej Klienta. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
10. |
Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę
prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
11. |
Regulamin - oznacza niniejszy regulamin. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
12. |
Rejestracja - oznacza czynność faktyczną
dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania
przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
13. |
Sprzedawca - oznacza AB INITIO M.Matejczyk,
C.Stańczak Spółka Jawna z siedzibą w Łodzi (91-110), ul. Łanowa 26
lok. 22, NIP: 9471923424, REGON: 100047174, wpisaną do rejestru
przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia
w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 268053; e-mail: biuro@drogeriawapteka.pl, będącą jednocześnie
właścicielem Sklepu Internetowego. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
14. |
Strona Internetowa Sklepu - oznacza
strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy,
działające w domenie www.drogeriawapteka.pl. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
15. |
Towar - oznacza produkt przedstawiony
przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być
przedmiotem Umowy sprzedaży. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
16. |
Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie
umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych
osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji
w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą,
i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji
w niezmienionej postaci. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
17. |
Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży
zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między
Klientem a Sprzedawcą. |
||||||||||||||||||||||||||||
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa
autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny
internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców,
formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z
wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej
Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie
należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie
z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny
z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było
możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych
przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów
połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające
korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa
w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 39 lub FireFox 34
lub Opera 26 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka
Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe
o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest
zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas
korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane są przez
serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie
plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej
Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy
urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych
w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu
zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm
„cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego.
Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować
utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem
Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług
świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu,
konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty
elektronicznej. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze
bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony
Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę,
w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający
dobra osobiste osób trzecich. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet
i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może
się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez
osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki
techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące
tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca
się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek
formie Hasła. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
7. |
Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu
Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która
naruszałaby interes Sprzedawcy. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
§ 3 Rejestracja |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać
nieodpłatnej Rejestracji. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie
Internetowym. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny
udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać
wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez
wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym.
Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość
zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie
odpowiedniego pola w formularzu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje
niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany
w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę.
Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną
usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do
Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych. |
||||||||||||||||||||||||||||
§ 4 Zamówienia |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty
Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie
Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu,
kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie
Towaru do zamówienia następuje przez wybór polecenia DO KOSZYKA pod danym
Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po
skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu
Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza
zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk
„Zamawiam i płacę”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy,
Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę,
jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść
w związku z Umową sprzedaży. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty
zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres
poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na
podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu
zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do
realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty,
o której mowa w §4 ust. 4 powyżej i z chwilą jego otrzymania
przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
7. |
Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,
przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub
pisemnie na wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub składania
zamówienia adres. |
||||||||||||||||||||||||||||
§ 5 Płatności |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze
stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy
i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść
w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie
poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: |
||||||||||||||||||||||||||||
|
a) |
przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku
realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na
rachunek bankowy Sprzedawcy); |
||||||||||||||||||||||||||||
|
b) |
przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności DotPay, obsługiwany
przez firmę DotPay S.A. z siedzibą w Krakowie (w tym przypadku
realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez
Sprzedawcę informacji z systemu DotPay o dokonaniu płatności przez
Klienta); |
||||||||||||||||||||||||||||
|
c) |
gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym
przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi
przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia); |
||||||||||||||||||||||||||||
|
d) |
przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy z opcją odbioru
osobistego w Drogerii (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie
dokonana po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w Drogerii, po wpłynięciu środków
na rachunek bankowy Sprzedawcy); |
||||||||||||||||||||||||||||
|
e) |
przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności DotPay, obsługiwany
przez firmę DotPay S.A. z siedzibą w Krakowie z opcją odbioru
osobistego w Drogerii, (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie
dokonana po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę z systemu DotPay
informacji o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś Towar wydany
zostanie w Drogerii). |
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości
wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 5 Dni roboczych,
jeżeli wybrał formę przedpłaty. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności
w terminie o którym mowa w §5 ust. 3, Sprzedawca wyznacza
Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim
Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na
dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie
tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku
bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca
prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy
na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego. |
||||||||||||||||||||||||||||
§ 6 Dostawa |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Unii Europejskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy
sprzedaży bez wad. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację
o liczbie Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji
zamówienia. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie
Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5
ust. 2 Regulaminu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie
Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych od dnia zawarcia
Umowy sprzedaży w wypadku wyboru przez Klienta opcji płatności „za
pobraniem”. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na
adres wskazany w formularzu zamówienia. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
W przypadku wyboru InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie jako Dostawcy, adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia. W przypadku wyboru opcji dostawy świadczonej przez Dostawcę - Pocztę Polską S.A.: Odbiór w punkcie, adresem Dostawy będzie adres Punktu odbioru, wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
7. |
W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres poczty
elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez
Sprzedawcę. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
8. |
Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w
sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia
ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy
spisania właściwego protokołu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
9. |
Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej
przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
10. |
W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem,
podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy
pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia
terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego
odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę,
Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub
telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt
Dostawy. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
11. |
Po dokonaniu Dostawy zakupionego Towaru, Sprzedawca w ramach
realizacji umowy z Klientem może przesłać Klientowi na adres poczty
elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego
opinii o przeprowadzonej transakcji. Klient jest uprawniony, jednak nie
zobowiązany do jej wypełnienia. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
12. |
Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru. Odbioru można
dokonać w Drogerii, w godzinach otwarcia wskazanych na Stronie
Internetowej Sklepu, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu odbioru
pocztą elektroniczną lub telefonicznie. |
||||||||||||||||||||||||||||
§ 7 Rękojmia |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych
i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli
Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Jeżeli Towar ma wadę, Klient może: |
||||||||||||||||||||||||||||
|
a) |
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy
sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub
naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi
wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast
zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny
od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że
doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez
Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu
ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie
stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
b) |
żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady.
Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć
wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego
w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu
z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży
wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany
dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego
Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie
o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się
z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem
terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może
odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad
lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia
oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy
sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Reklamowany Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres: AB INITIO
M.Matejczyk, C.Stańczak Spółka Jawna, ul. Obywatelska 128/152, lok.13, 94-104 Łódź. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
7. |
Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację,
ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej
z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
8. |
Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku
z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą
elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie
elektronicznej i przesłana na adres biuro@drogeriawapteka.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym
Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie,
lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje
i udziela Klientowi odpowiedzi. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
§ 8 Gwarancja |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną
przez producenta Towaru bądź dystrybutora. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia
i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej
Sklepu. |
||||||||||||||||||||||||||||
§ 9 Odstąpienie od Umowy sprzedaży |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może
w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili
objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Zwracany Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres AB INITIO
M.Matejczyk, C.Stańczak Spółka Jawna, ul. Obywatelska 128/152, lok.13, 94-104 Łódź. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone
przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć na formularzu,
którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej
Sklepu pod adresem: Formularz
odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed jego upływem. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Sprzedawca niezwłocznie potwierdza
Konsumentowi otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony
internetowej. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za
niezawartą. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży
zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy
sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszt Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem
Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób
dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez
Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
7. |
Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie
później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy
sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres
Sprzedawcy przed upływem tego terminu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
8. |
W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem ponosi tylko bezpośrednie
koszty zwrotu Towaru. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
9. |
Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym
trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach
zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
10. |
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
11. |
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
12. |
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi będącemu
Konsumentem w odniesieniu do umów w których Towarem jest rzecz
ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
13. |
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi będącemu
Konsumentem w odniesieniu do umów, w których Towarem jest rzecz
dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
§ 10 Usługi nieodpłatne |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi
nieodpłatne: |
||||||||||||||||||||||||||||
|
a) |
Chat; |
||||||||||||||||||||||||||||
|
b) |
Formularz kontaktowy; |
||||||||||||||||||||||||||||
|
c) |
Newsletter; |
||||||||||||||||||||||||||||
|
d) |
Prowadzenie Konta Klienta. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Usługi wskazane w §10 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni
w tygodniu, 24 godziny na dobę, za wyjątkiem usługi Chat, która
świadczona jest w godzinach i dniach wskazanych na Stronie
Internetowej Sklepu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form,
czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług,
o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany
Regulaminu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
Usługa nieodpłatna Chat, polega na nawiązaniu kontaktu pomiędzy Klientem
a Sprzedawcą za pośrednictwem komunikatora zamieszczonego na Stronie
Internetowej Sklepu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Rezygnacja z nieodpłatnej usługi Chat, możliwa jest w każdej
chwili i polega na nie korzystaniu z komunikatora zamieszczonego na
stronie Internetowej Sklepu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza
umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
7. |
Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest
w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do
Sprzedawcy. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
8. |
| ||||||||||||||||||||||||||||
|
9. |
Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty
elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej
informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy.
Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy
dokonali subskrypcji. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
10. |
Każdy Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera,
w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”,
określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie
rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
11. |
Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania
Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem
odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej
w ramach usługi Newsletter lub za pośrednictwem aktywacji odpowiedniego
pola w Koncie Klienta. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
12. |
Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji
na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu
Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu,
umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas
Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii
zamówień już zrealizowanych. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
13. |
Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić żądanie usunięcia Konta
Klienta Sprzedawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia
Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od
zgłoszenia żądania. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
14. |
Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta
i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na
szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów
prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do
Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami
bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta
zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi.
Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych
z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania
kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta
i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu
dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na
adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym. |
||||||||||||||||||||||||||||
§ 11 Ochrona danych osobowych |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce
prywatności. |
||||||||||||||||||||||||||||
§ 12 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży) |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę
o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez
podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą
stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie
usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego
oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość,
umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną
poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty
elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji. |
||||||||||||||||||||||||||||
§ 13 Postanowienia końcowe |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub
nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych
z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach
rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie,
zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej
Sklepu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony
będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla
rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu
jest prawo polskie. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są
w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do
pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności
rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej,
których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie
zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia
w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który
obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu
wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie
Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem
w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości
przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego
Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu
obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje
rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §12 Regulaminu. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.05.2018 r. |